Eten - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark Voermans - WaarBenJij.nu Eten - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark Voermans - WaarBenJij.nu

Eten

Door: Mark (wie anders...)

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 Maart 2013 | Saudi Arabië, Riyad

Laten we het eens over eten hebben.

Over het algemeen kook ik hier niet, het is namelijk veel te goedkoop om uit eten te gaan. Maaarrrrr, het eten bevat veel olie en vet enzo, dus lijkt het mij slimmer om toch maar weer zelf te gaan koken.

Ik heb nogal wat problemen om normaal brood te vinden, ik denk niet dat ze dat hier heel veel eten maar ik vind een bammetje voor ontbijt nou eenmaal lekker dus moet ik op pad. Supermarkten en kruideniers bestaan in alle soorten en maten. Bij mij beneden is een soort buurtsuper, daar hebben ze alleen wit brood en van die chocolade croissants, meer niet. In de "gewone" supermarkt ala kwaliteit c1000 maar dan de helft in formaat daar hebben ze iets wat milk bread heet, dat is wit brood wat echt niet smaakt, dan nog iets dat volkoren milk bread is nou ja, het lijkt op wit brood thuis.

Als je een beetje beter brood wilt dan krijg je weat bread of bran bread, hiervoor moet je naar een Hyper Market, dat is een supermarkt die lijkt op zo'n mega carrefour die je in Frankrijk vindt, of een grote Tesco in Engeland. Daar heben ze een broodafdeling die daadwerkelijk bruin brood in verschillende soorten heeft, smaken over het algemeen matig...
Heb ik al genoeg over brood verteld??
Ik doe er maar een plaatje bij van mijn laatste vondst, Fortified Bran Bread met Added Seeds en High Fiber Content... Ik hoop er morgenvroeg een lekker bammetje van te kunnen eten!

Ik heb het nog niet over avondeten gehad, laatst heb ik beef burgers gebakken, superlekker gekruid! Dus het is niet allemaal slecht wat ze hier hebben hoor!!

Groetjes uit het arabierenland.

  • 04 Maart 2013 - 19:45

    Charissa:

    Met pindakaas of een lekkere goudse?

  • 04 Maart 2013 - 20:40

    Mark Voermans:

    Met crunchy pindakaas, aardbeienjam en een lekker nederlands kaasje, die kun je hier ook krijgen, althans, als ik de verpakking moet geloven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 18 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1183
Totaal aantal bezoekers 51004

Voorgaande reizen:

20 Februari 2013 - 20 November 2013

Saudi Experience

Landen bezocht: