Leven in Riyadh (na 1 week) - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark Voermans - WaarBenJij.nu Leven in Riyadh (na 1 week) - Reisverslag uit Riyad, Saudi Arabië van Mark Voermans - WaarBenJij.nu

Leven in Riyadh (na 1 week)

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Maart 2013 | Saudi Arabië, Riyad

Na ruim een week in Riyadh begin ik eindelijk een beetje te wennen. Oversteken kan ik nu binnen 5 minuten ipv 10-15. Ik sta er niet meer van te kijken dat er veel prijzen missen in de supermarkt en dat ik op moet letten dat ik op tijd ga eten omdat anders de restaurants dicht zijn vanwege de gebedstijden.

Gebedstijden zijn rond een uur of zes en dan net iets voor half 8 weer, wat betekend als je niet voor zes uur naar huis gaat dat je gelijk tot na achten moet wachten met eten.
Ik eet vrijwel altijd buiten de deur omdat het gewoon te goedkoop is om zelf te koken :)

Vandaag heb uit pure verveling bij de receptie van mijn hotel gevraagd of ze de TV decoder konden aansluiten, de stekker hing namelijk los en er was geen stopcontact in de buurt...
Er kwam een man die geen woord engels sprak maar wel aan de slag ging, hij heeft er slechts een uur over gedaan om het klusje te klaren, wat in het land van insh'Allah best snel is.

Dus... TV hier is echt ongelofelijk, teveel om op te noemen maar ik versta er geen reet van. Na door veel kanalen zappend vond ik een bijvoorbeeld kanaal met enkel kamelen races, te grappig voor woorden. Verder veel zing en dans, muziek en soap series. Dus niet veel anders dan thuis.
Dans betekend vaak ook de "Saudi Sword Dance" bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=wAJfhhYakvc

Insh'Allah, ik kende de term al uit Nederland dat het iets betekend als het komt wel.
De echte betekenis is Godwillende oftewel als Allah het wil dan zal het gebeuren wat in veel gevallen betekend dat het nogal wat tijd in beslag kan nemen ;)

Ik weet even niet meer wat ik verder kan vertellen, ik zal op verzoek van iemand vanaf waarschijnlijk morgen beginnen door met een foto per dag uit te leggen wat de culturele verschillen en/of opmerkelijke dingen zijn in dit land.

Groetjes!

  • 02 Maart 2013 - 20:29

    Joos:

    Ja Mark, dat is een leuk idee... leren we jouw tijdelijke cultuur ook een beetje kennen... ;-)

  • 02 Maart 2013 - 23:07

    Nita:

    Wat mooi, dat je ons een tipje van de sluier laat zien in Saudi Arabië. Als tourist krijg je geen visum om naar Saudi op vakantie te gaan. Zo zien we ook, hoe het leven eruit ziet in het land van 1001 nacht. Bedankt voor je verhalen, leuk om te lezen.

  • 13 Oktober 2013 - 16:09

    Faiz:

    Hallo broeder ik wilde je vragen of je nog steeds in riyaadh bent ,ben ook van plan om daar te komen miss dat jij we wat info kunt geven hot of wat ,,dat zou geweldig zijn.nou miss tot hoors dan maar ,

  • 12 December 2015 - 16:11

    Boerhan:

    Hoi Mark,
    Prachtig,…. vind het leuk dat je dat heb ervaren.
    Jammer dat ik er niet was, je kan eten vinden tot 2 uur in de nacht, moet alleen weten waar.
    Restaurants begingen mestaal rond een uur of 5 in de ochtends. Ik denk dat je afhankelijk was van je hotel.
    Er wordt misbruik gemaakt van het woord In Shaa Allh, wat het betekend zoals je vertelde met godswil, eigenlijk zeg je met in shaa Allah ik wil het wel en met godswil zou het ook gebeuren. Allen gebruiken mensen dat tegenwoordig om je rustig te krijgen zonder jou te kwetsen.
    Ik verhoog me ook om verder te lezen en weten wat je allemaal mee gemaakt heb.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 18 Feb. 2013
Verslag gelezen: 2376
Totaal aantal bezoekers 51003

Voorgaande reizen:

20 Februari 2013 - 20 November 2013

Saudi Experience

Landen bezocht: